Autorizācija
1

OMD Latvia vadītājas Mariannas Minigubajevas prognozes 2016.gadam

Labā ziņa - reklāmas tirgus 2016. gadā augs, neraugoties uz to, ka pieaugums visticamāk būs simbolisks no biznesa skatpunkta.

Mazumtirdzniecība joprojām būs reklāmas investīciju apjoma topa augšgalā.

Šogad noteikti turpināsies divas aktuālas diskusijas, kas būtiski var skart tirgus attīstību  - krievu valodas izmantošana un valsts kanālu iespējamā iziešana no reklāmas tirgus.

Vienlaikus Latvijā jāņem vērā maza tirgus īpatnības, kuras ir un būs nemainīgs fons mediju industrijas attīstībā — dažādu pasaules tendenču vietējā adaptācijā. Latvijā aptuveni 70 milj. eiro lielo reklāmas tirgu dala desmit mediju aģentūras. Tas ir daudz! Objektīvi šāda izmēra tirgum tik daudz aģentūru nevajag, taču tās ir un turpinās pastāvēt. Vienlaikus pastiprināsies konsolidācija starp mediju grupām, saasināsies konkurence.

Mēs dzīvojam ļoti sarežģītā, bet viennozīmīgi ļoti izaicinošā un interesantā laikā, kad mainās un nostiprinās jauni cilvēku uzvedības modeļi un paradumi, kas ietekmē arī mediju patēriņu.

Arī ekonomiskā situācija diktē savus noteikumus. Klienti vairāk un vairāk aizdomājas par budžeta optimizāciju un efektivitāti. Nevienu vairs neinteresē reklāma, kas radīta ar mīlestību, visus interesē reklāma, kas garantē rezultātu!

Viens no “karstajiem tematiem” Latvijā, kas jau ir iemantojis atzinību pasaulē jau pirms vairākiem gadiem, ir programmatic buying jeb viedpirkšana, kuras viens no galvenajiem klientu ieguvumiem ir iespēja pirkt tieši to, ko vajag. OMD Latvia bija pirmā aģentūra, kas uzsāka darbu ar starptautisko programmatic pirkšanas platformu “Accuen” Latvijā. Programmatic piegājiens ir saistīts ar vēl vienu aktuālu tendenci — datu izmantošanu mērķauditoriju segmentācijai. Dati un to izmantošanas prasme ir next big thing.

Pastāvot klasiskai mediju telpai, kurā auditorija nebija fragmentēta, mediju kanālu izvēle bija ierobežota, tika izmantotas salīdzinoši vienkāršas stratēģijas. Tagad, ņemot vērā auditorijas fragmentāciju, kā arī mediju kanālu daudzveidību un pārbagātību ir objektīvi lielāks pieprasījums pēc sarežģītas stratēģijas, kas ir bāzēta uz datiem un augstākā līmeņa analītiku.

Tiek pieprasīta intelektuāla kapacitāte! Neraugoties uz šo, joprojām lielākā daļa no aģentūrām spēlē lētākās cenas arēnā. Esmu noteikti “par” konkurenci, bet par konkurenci kvalitātes poligonā.

Mārketinga pakalpojumu diversifikācija, kas notika pirms 25 gadiem (aizsākoties ASV), kad no radošām aģentūrām sāka piedzimt mediju departamenti un tālāk jau patstāvīgi uzņēmumi, kā arī tālāka nišas aģentūru veidošanās, drīz būs vakardiena. Aģentūrām būs jāsniedz efektīvs risinājums, kas dod konkrētu rezultātu — tas ir viss, kas interesēs klientu! Notiks aģentūru pakalpojumu saplūšana. Mediji vairs nav ezeri un upes ar skaidri apzīmētiem krastiem. Mediji ir okeāns, kurā galvenā zivs būs dati, saturs un digital platformas. Starp reklāmdevējiem notiek cīņa par cilvēka uzmanību, kura nepārtraukti samazinās. Ar skaļu kliegšanu vairs nepietiks. Lielām mediju, kā arī radošajām aģentūrām nāksies mainīties. Šis ceļš ir neizbēgams.

Arī mēs OMD Latvia esam mainījuši pozicionējumu un, sākot no šī gada 1. janvāra, no klasiskas mediju aģentūras esam kļuvuši par marketing performance aģentūru, kas paver gan plašas iespējas, gan uzliek vēl lielāku atbildību par klienta biznesa veicināšanu un rezultātiem. Esam gandarīti, ka esam līderis un rādām pareizo virzienu.

Komentāri
  • Jānis
    marianna, kur tieši jūsu aģentūra ir līderis ?
(Publiskajā pusē e-pasts publicēts netiks)